I Skåne erbjuds många olika utbildningar, på olika platser och nivåer. Här finns allt från korta webbkurser till veckolånga kurser.
Vi anordnar allt från workshops och seminarium till kvalificerade ledarkurser.
Vi tror på delaktighet och ansvar och på att lära genom att göra.
Vi arbetar utifrån en väletablerad pedagogisk metod där den personliga utvecklingen står i centrum.

Vi praktiserar ett lyssnande och stödjande ledarskap, där målet är att ge andra förutsättningar för att kunna leda sig själva. Grunden i våra ledarutbildningar är att söka sina egna värderingar och lära sig möta andras.

Du vinner mycket när du genomför en utbildning.

• Du får engagemang och inspiration

• Du får träffa nya vänner och dela erfarenheter och problem samt utbyta tankar och idéer

• Du växer i din roll som scout eller ledare

• Du kan känna tillfredställelse över att inspirera andra

• Du kan aktivt bidra till att scouter och ledare utvecklas

Vi erbjuder utbildningar enligt Scouternas Folkhögskolas riktlinjer med ackrediterade kursledare och kursteam.

Det är inte svårt att hitta en utbildning som passar just dig och din kalender!

Alla kurser som genomförs i Skåne hittar du på vår hemsida http://arrangemangiskane.scout.se